Ha acabat l’any 2015 i amb això arriba l’hora de fer un petit balanç del què ha estat la temporada en les sis seccions esportives de la Fundació Cet 10: la de futbol sala, bàsquet, patinatge artístic, gimnàstica rítmica, tennis i el trampolí on hi entrenen 301 esportistes, dins dels quals hi trobem 21 equips de competició i uns 70 participants d’esport individual.
“Eugeni De Vroe de la secció trampolí, qui entrena en el CAR de Sant Cugat, va quedar l’any 2015 Campió d’Espanya de la seva categoria i va obtenir la mínima per participar en el seu 1r Mundial”.
Les secciones esportives de la Fundació Cet 10 tenen la funció d’oferir una continuïtat esportiva als joves un cop acabada l’etapa escolar, faciliten a una part dels infants viure la vessant competitiva de l’esport. Per a la Fundació Cet 10 és una oportunitat de reconèixer l’esport competitiu com a una eina mitjançant la qual es pot educar en els hàbits i valors, i així, a més, poder seguir formant en una etapa tan complexa com és l’adolescència.
Actualment tenim 301 esportistes en les sis seccions de la Fundació Cet 10 de Futbol Sala, Bàsquet, Patinatge Artístic, Tennis, Gimnàstica Rítmica i Trampolí. Hi ha 21 equips de competició, 15 dels quals ho fan en el Futbol Sala i 6 en el Bàsquet.
15 Equips de Futbol Sala
El responsable de la secció de Futbol Sala és en Santi Gea que està molt satisfet del que s’ha assolit al llarg del 2015. “Un any més l’objectiu ha estat fer compatible la formació amb el rendiment, i així ha estat. Entre els èxits aconseguits en aquesta secció destaca que tant el juvenil Amasculí com el cadet-juvenilA femení participen en la màxima categoria catalana i nacional. També és important dir que hem passat de 10 equips (7 masculins i 3 femenins) que teníem l’any 2014 a 15 amb un notable increment dels equips femenins que han passat de 3 que eren a 6 que en són ara”.
Els resultats són els següents:
- L’equip Infantil A masculí ha estat campió de lliga i ascens a la màxima categoria i semifinals Copa Catalunya.
- L’ equip Infantil Bmasculí ha tingut un ascens a la segona divisió.
- L’equip Aleví Amasculí ha estat campió de lliga i ha protagonitzat l’ascens a la màxima categoria.
- L’equip Base femení A: campiones de lliga i ascens a la màxima categoria.
- L’equip Cadet- juvenil A femení: 3res a la màxima categoria de Catalunya.
Cal remarcar també que a nivell individual 12 jugadors/es han estat convocats/des amb seleccions comarcals de la FCF:
- 1 jugador campió de seleccions comarcals categoria cadet
- 2 jugadors campions de seleccions categoria infantil
- 3 jugadors classificats de seleccions categoria aleví
- 1 jugadora campiona de seleccions comarcals categoria cadet femení
- 1 jugadora campiona de seleccions comarcals categoria juvenil femení
Han estat particularment importants els Campus de Futbol sala organitzats aquest estiu al Cem Bogatell i al Club Artós, així com el Campus pretemporada al setembre i el Campus futsal total Nadal.
Bàsquet, un campus internacional de referència
En Josep Maria Casanovas-a qui tothom coneix com Eloi- és el responsable de la secció de Bàsquet. Amb la seva entrada a l’inici dela temporada 2014-15 aquest nou director va dur a terme una reestructuració per tal d’aconseguir una continuïtat sòlida en els equips masculins amb equips plens d’efectius i aquesta ara és ininterrompuda des de preinfantils fins a junior de primer any. L’altra feina ha estat defensar el bàsquet femení i en aquest sentit s’han aconseguit dos cadets femenins així com començar a competir a la Federació.
“L’Estiu 2015 ha estat la consolidació del IV Campus de Bàsquet que ha obtingut una participació espectacular i s’ha convertit en un referent perquè és l’únic internacional a Barcelona”
La secció de bàsquet no està en disposició de guanyar ni d’assolir campionats, però s’ha participat en nombrosos torneigs tant locals com nacionals o internacionals i així hem estat Campions ambl’Infantil Masculí del tradicional torneig Tió 2015 que organitza el CEEB. S’ha participat en el torneig internacional Barcelona Basket Ball Cup 2015 i en el Torneig de Setmana Santa a Valencia (1ª sortida de la secció de bàsquet).
L’Estiu 2015 ha vist la consolidació i creixement espectacular del IV Campus de Basquet. El Campus s’ha convertit en un referent, perquè és l’únic internacional que hi ha a Barcelona i aquest any ha comptat amb una important participació de jugadors/es de països com Noruega, Austràlia, Irlanda, Itàlia, EEUU, França… Hi ha hagut un increment espectacular d’inscrits arribant a prop de 500 en total i en una sola setmana hi va haver 160 nois i noies.
Patinatge Artístic, primera plaça de Maria Tosca
“Dins la secció de patinatge cal destacar la primera plaça de Maria Tosca al campionat de Catalunya aleví en la modalitat de figures obligatòries i la participació de Miquel Cases i Maria Tosca al campionat d´espanya aleví”.
La responsable de la secció és Elena Fernández que té a càrrec seu 13 patinadores i 1 patinador que entrenen tres dies a la setmana a la Pista Poliesportiva Municipal de la Palmera. La secció es divideix en: secció A i secció B. Pel que fa a resultats assolits al llarg de l’any 2015 cal destacar la primera plaça de Maria Tosca al campionat de Catalunya aleví en la modalitat de figures obligatòries i la participació de Miquel Cases i Maria Tosca al campionat d’Espanya aleví.
Trampolí, l’any de l’Eugeni De Vroe
La responsable de la secció és Carmina Farré que pot dir amb orgull que aquesta secció està consolidada “que no és poc en un esport com aquest”.
Els grups són pràcticament plens i pel que fa a competicions sens dubte ha estat l’any de l’Eugeni De Vroe, qui actualment entrena al CAR de Sant Cugat i va quedar campió d’Espanya de la seva categoria. També va obtenir la mínima per participar en el que va ser el seu 1r Mundial obtenint una meritòria 18a plaça d’un total de 79 participants.
En el Campionat de Catalunya, el més destacat és el primer lloc de Xavier Fontanillas i segon lloc de Biel Vilarnau en categoria Infantil.
Gimnàstica Rítmica: augment de gimnastes
La responsable de la secció és Irene Bernal i està contenta de l’increment de gimnastes que s’ha viscut la secció de Gimnàstica Rítimica al llarg del 2015. “Hi ha una consolidació de la modalitat de gimnàstica estètica. Hem tingut sots campiones de Barcelona en categoria infantil i benjamí i Maria Gundin ha estat campiona de Barcelona en la categoria benjamí. També hi ha hagut un increment de participants en Campus d’Estiu de la Marbella”, assenyala.
Tennis, en creixement
El responsable de la secció és Alberto Puerto que destaca que al llarg del 2015 la secció ha passat de 490 alumnes que hi havia en el 2014 a 540. També s’ha participat en la majoria de Torneigs Pere Masip. “I n’hem guanyat 3 (dos nois i una noia). He tingut dues noies finalistes en diferents categories d’Aleví a Cadets”, explica Alberto. També el Campus d’estiu organitzat a CEM Olímpia ha registrat una important participació comptant fins a 317 alumnes.